Ранній вік
Вчити дітей розігрувати (з допомогою дорослого або самостійно) тексти забавлянок, утішок, віршів, пісень; за підтримки педагога промовляти слова, поєднуючи мовні і немовні засоби виразності (жести, рухи, міміку) у супроводі наочності (іграшок, предметів, речей) і без неї. Заохочувати частково повторювати спів, елементи таночків, відтворювати дії персонажів, малих творів українського фольклору. Ознайомлювати дітей з різними видами театру – ляльковим, тіньовим, пальчиковим, драматичним; створювати сприятливі умови для впізнання різних видів театру. Залучати дітей до посильних театралізованих ігор та ігор-драматизацій за змістом легких і добре знайомих казок. Вчити інсценувати у музичному супроводі тексти добре знайомих українських народних казок: «Курочка Ряба», «Ріпка», «Колобок», «Рукавичка» (із використанням декорацій, атрибутів, костюмів).
Старший дошкільний вік
Вчити дітей розрізняти види театрів (пальчиковий, настільний, драматичний, театр іграшок, тіньовий, ляльковий, театр на фланелеграфі, театр бі-ба-бо, театр картинок та ін.). Спонукати дітей до самостійних ігор-драматизацій, театралізованих ігор та ігор за змістом знайомих художніх творів, влаштовуючи ігри в театр. Продовжувати вчити дітей драматизувати зміст нових казок та віршів у супроводі музики. Розвивати здатність передавати образно-виражальними засобами стан, наміри, поведінку, ставлення персонажа, роль якого дитина виконує, вносити творчі фрагменти в театралізовану гру. Залучати дітей до читання-розігрування віршованих творів в особах на літературних ранках. Відповідно до інтересів залучати їх до роботи у драматичних гуртках. Продовжувати збагачувати словник дітей елементарною театральною лексикою (театр, актор, трупа, режисер, костюмер, гример, художник, глядачі, успіх, оплески, вистава, сценарій, антракт, фінал, афіша, каса, квиток, зала, куліси, завіса, балкон, декорації). Формувати художньо-мовленнєву виконавську майстерність. Продовжувати вчити інсценувати нові художні твори, готувати інсценівки до тематичних занять, свят, літературних ранків, вечорів розваг. Доручати дітям промовляти авторський текст виразно та з гумором (від автора). Залучати дітей до виготовлення театральних декорацій, атрибутів, костюмів. Формувати уміння диференціювати добро і зло, позитивно ставитися до дружби, правдивості, щирості, сміливості, готовності допомогти; негативно – до жадібності, ледарства, злоби, егоїстичності, брехливості, байдужості, хвалькуватості, улесливості.
Орієнтовна тематика художніх творів для ігор-драматизацій, театрів, інсценівок
Народні казки: «Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат», «Пан Коцький», «Солом’яний бичок», «Мудра дівчина», «Закопане золото, «Хліб і золото», «Дідова дочка і бабина дочка», «Телесик», «Котигорошко», «Кирило Кожум’яка», «Царівна-жаба», «Язиката Хвеська», «Три доньки» (татарська), «Хавеле» (єврейська), «Легкий хліб» (білоруська). Казки українських та зарубіжних авторів: «Дюймовочка», «Непохитний олов’яний солдатик» Ганс-Крістіан Андерсен; «Бременські музики» Брати Грімм; «Брати-місяці» М. Коцюбинський; «Попелюшка», «Хлопчик-мізинчик» Шарль Перро; «Сьома дочка», «Фіалка і бджілка», «Зайчик і місяць», «Пелюстка і квітка», «Зайчик і горобина» – В. Сухомлинський; «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку» М. Трублаїні; «Біда навчить» Л. Українка; «Заєць і їжак», «Лисичка і журавель» І. Франко; «Тарганисько», «Федорине горе» К. Чуковський; «Умій почекати» К. Ушинський. Оповідання: «Маленькі помічниці» О. Буцень; «Неслухняний глечик» С. Васильченко; «Древній Київ» Н. Забіла; «Галочка» О. Іваненко; «Івасик і Тарасик» М. Коцюбинський; «Гірка» М. Носов; «Чарівне слово», «Погано» В. Осєєва; «Лисиччин хліб», «Золотий луг» М. Пришвін; «Щоб метелик не проколовся», «Лялька під дощем», «Як котові стало соромно», «Як синичка будить мене», «Дуб під вікном», «Як Сергійко навчився жаліти», «Сиві волосинки», «Як Микола став хоробрим» – В. Сухомлинський; «Кісточка» Л. Толстой; «Умій почекати», «Чотири бажання» – К. Ушинський та ін.
