Річний звіт про діяльність закладу освіти

Аналіз діяльності закладу дошкільної освіти     

з визначенням річних завдань на 2024/2025 навчальний рік

       ЗДО «Росинка» здійснює свою діяльність, керуючись основними положеннями Конституції України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Положенням про дошкільний навчальний заклад, Концепцією дошкільного виховання в Україні іншими нормативно-правовими документами, які регламентують діяльність дошкільних навчальних закладів.       

         Діяльність закладу здійснюється на підставі чинного Статуту,  реєстраційний номер справи: 1_602_002390_40 Код: 333836533877

Виробничі, навчальні, трудові та соціальноекономічні відносини у колективі закладу регулює колективний договір на 2024-2029 роки (реєстровий номер 575 від 25 лютого 2019 року), укладений на основі чинного законодавства України та на основі узгоджених інтересів працюючих і уповноваженого власником органу – адміністрації ЗДО «Росинка».

Юридична адреса Вересневого закладу дошкільної освіти : вул. Л.Українки буд. 4, с. Вересневе Рівненський район, Рівненська область, 35360.

        E-mail:veresneve_dnz@ukr.net

        Код ЄДРПОУ 25315978

Мова освітнього процесу та мова повсякденного спілкування у  Вересневому ЗДО є українська.

Режим роботи: заклад працює за п’ятиденним режимом роботи,  2 групи з 10,5 год. перебуванням дітей.

Кількість дітей у закладі: – 30 (планова наповнюваність 17)

Приміщення закладу розраховане на 2 групи.

2 гупових приміщень, кожне з яких має: роздягальну, ігрову, спальну, туалетну кімнати. Кожне групове приміщення ізольоване від інших та має зручні сполучення з іншими функціональними приміщеннями дошкільного закладу;

фізкультурна зала з інвентарем, традиційним та нетрадиційним обладнанням;

музична зала з необхідним наповненням;

кабінет психолога – оснащений для забезпечення роботи психологічної служби;

харчоблок, забезпечений технологічним обладнанням: 1 електроплита, духова шафа,  м’ясорубка,  3 холодильники,   ваги, необхідний посуд (каструлі, сковороди, миски, ножі, розливні ложки тощо);

пральня забезпечена  пральною машиною,  прасками;

Матеріально-технічний стан  групових приміщень відповідає нормам санітарно-гігієнічного забезпечення. Групи укомплектовані м’яким і твердим інвентарем.  Щорічно проводяться необхідні ремонтні роботи. Кожна дитина індивідуально забезпечена: меблями, постільною білизною, рушниками. Кухонний посуд для отримання страв з харчоблоку відповідає вимогам інструкції з організації харчування. Столовий посуд для харчування дітей у групах забезпечений у достатній кількості, естетичний, в хорошому стані.   Посуд, меблі, постільна білизна, рушники марковані згідно санітарно-гігієнічних вимог. Достатньо інвентарю для прибирання приміщень, який маркований та правильно зберігається. 

Заклад підключений до мережі Інтернет та частково забезпечений технічними засобами навчання: 1 комп’ютер, 2 принтера,  2 музичні колонки.

Будівля розташована на окремій земельній ділянці. Територія впорядкована, огороджена, озеленена, обладнана необхідними спорудами. На території розміщені: дитячі ігрові майданчики, відокремлені захисними зеленими смугами, куточок лісу, невеличкий фруктовий сад. Обладнання на майданчиках відповідає росту і віку дітей, надійно і стійко закріплене. Наявні акти обстеження фізкультурного та іншого ігрового обладнання для безпечного використання в роботі з дітьми. Кожна група  на майданчиках має тіньовий навіс для захисту від сонця й опадів.

У складі педагогічного колективу: завідувач, 4 вихователі, 1 музичний керівник, 1 практичний психолог, 1 інструктор з фізкультури.

Дані про педагогічний стаж працівників:

Кількість педагогічних працівниківдо 3-х роківпонад 3 рокипонад 10 роківпонад 30 років
72122

У 2023-2024 навчальному році атестовано одного педагога нашого ЗДО: Миронюк Людмилу Михайлівну. Та підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії».

У процесі атестації проводилося всебічне комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагога.  Простежувалося постійне підвищення професійної компетентності, ріст  майстерності, розвиток творчої ініціативи, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу. Педагог, який атестувався, був активним учасником методичної роботи у закладі. Провели творчі звіти-презентації, колективні перегляди,виставку-презентацію кращих зразків навчально-методичного та дидактичного матеріалу для провадження освітньої діяльності  тощо.

 Діяльність Вересневого закладу дошкільної освіти  світня та методична робота були спрямовані на реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»,  конкретизованих у перспективному та річному планах роботи,  на забезпечення якості освітньої діяльності, підвищення фахового рівня педагогічних працівників, зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази закладу.

У закладі проведено ряд заходів, зокрема такі:

з нагоди Міжнародного дня миру: заняття-розвага просто неба на тему «Ми хочемо миру»

 колективний перегляд заняття з духовно-морального виховання на тему «Працелюбність і турботливість» в молодшій різновіковій групі (вихователь Миронюк Л.М.);

тематичне заняття з українознавства «Ознайомлення з народними звичаями».у молодшій різновіковій групі (вихователь Бородавка Л.Р.)

свято рідної мови “Мова рідна, мова мила” вихователь Бородавка Л) у старшій групі) 

Національно-патріотичне виховання є важливою складовою освітнього процесу. Завдання національно-патріотичного виховання залишаються актуальні і в наступному навчальному році.

Задля якісного розв’язання проблеми протягом навчального року педагогічний колектив працював на виконання пріоритетних завдань:

– формування стійкої мотивації педагогів до самоосвітньої  та творчої діяльності в умовах оновленого змісту освітнього процесу та викликів сьогодення;

– впровадження інноваційних технологій в систему фізкультурно-оздоровчої роботи, розвивиток фізичних якостей дошкільників шляхом застосування українських народних ігор;

– забезпечення наступності у впровадженні особистісно-орієнтованої моделі освіти в дошкільній та початкових ланках освіти, формування художньо-мовленнєвої, комунікативної та математичної компетенції дошкільників;

– використання сучасних форм взаємодії з батьками вихованців у відкритому освітньому просторі засобами ІКТ.

З метою формування  здоров’язбережувальної компетент-ності  у  вихованців закладу, формування здатності дитини до застосування навичок здоров’язбережувальної поведінки відповідно до наявної життєвої ситуації виконаний план роботи з охорони життя та безпеки життєдіяльності дітей на 2023-2024 навчальний рік та результативно проходили щорічні (осінні та весняні) Тижні  безпеки дитини. У Тижні безпеки дитини у закладі ефективно проведено ряд заходів, зокрема висвітлені на сайті нашого закладу:

заняття  «Щоб вогонь не завдав біди, будь обережним з ним завжди!» 

тематичне заняття з безпеки життєдіяльності «Колючі, ріжучі та інші небезпечні для ігор предмети»

інтегроване заняття на тему  «Правила та безпека дорожнього руху» тематичне заняття з основ безпеки життєдіяльності «Безпечні та небезпечні вулиці та дороги»

заняття з безпеки життєдіяльності на тему “Як перейти вулицю!”

інтегроване заняття на тему «Від калини і шипшини –  диво- ліки для людини»

заняття з безпеки життєдіяльності на тему «Природні та стихійні лиха»

заняття-квест на тему «Особиста безпека вдома»

тематичне заняття «Безпечні і небезпечні іграшки

У закладі проводиться систематична робота з охорони праці та безпеки життєдіяльності:

– розроблені, затверджені та обліковані інструкції з охорони праці;

– щороку визначається готовність закладу до нового навчального року, осінньо-зимового періоду;

– організовано проходять медичні огляди працівників;

– розроблені та поетапно виконуються комплексні плани-заходи з охорони праці та пожежної безпеки.

Охорона та зміцнення здоров’я дітей, формування звички до здорового способу житття залишаються актуальними та першочерговими завданнями дошкільного закладу.

Медсестрою здійснювався контроль за виконанням протиепідемічних заходів персоналом, дотриманням особистої гігієни, використанням спецодягу за призначенням, зміною постільної білизни за графіком, контроль за маркуванням прибирального інвентарю та його використанням, за організацією питного режиму в групах.

Результьати контролю, зауважень відображалися в санітарних журналах груп. За результатами перевірки дотримання санітарного законодавства Держпродспоживслужбою щодо виконання заходів у зв’язку з коронавірусною хворобою в закладі оцінено належний рівень роботи. З метою охорони і зміцення здоров’я проводився лабораторний контроль показників мікроклімату, освітлення, якості питної води, піску в пісочницях. Результати в межах норми.

Медичною сестрою проводились антропометричні виміри дітей згідно термінів та результати надавались вихователям і батькам.

            Оздоровчо-профілактична робота в закладі спрямовувалась на охорону та зміцнення  фізичного здоров’я дітей, підвищення захисних сил організму, виховання звички здорового способу життя, формування культури здоровя, а тому у закладі в кожній віковій групі розроблені Комплекси  фізкультурно-оздоровчої роботи, у яких особлива увага приділялася нетрадиційним  формам оздоровленння,  рухливим  іграм з  фізичним  дистанціюванням  в умовах  карантину, гігієнічним процедурам. 

Медичною сестрою  здійснювався  постійний  контроль за проходженням  медогляду  працівниками та результати вносились  в журнал.  З профілактичною метою, один раз в місяць медсестрою проводився огляд дітей на педикульоз. Медсестра ознайомлювала батьків з результатами огляду. При виникненні інших інфекційних захворювань серед дітей медичною сестрою разом з працівниками груп проводились карантинні заходи щодо подолання інфекції.  Постійно проводився в закладі облік та аналіз захворюваності дітей на підставі довідок лікаря. Інформацію про аналіз захворюваності медична сестра подавала щоквартально та з підсумком за рік до наказу керівника. Результати аналізу захворюваності заслуховувались на виробничих нарадах. У закладі знижена інфекційна захворюваність та  простудна.

Медичною сестрою постійно здійснювалась санітарно-просвітницька робота з працівниками та батьками.  Також проводились заняття з помічниками вихователів: «Обов’язки помічника вихователя згідно вимог НАССР до видачі і вживання страв», «Вимоги шкали оцінювання якості освіти, обов’язки помічника».

У приміщеннях встановлено бактерицидні лампи (екрановані та відкриті): дезінфекція приміщень бактерицидними лампами проводиться за відсутності дітей та працівників відповідно до інструкції. В інформаційних куточках груп наявна інформація про інфекційні захворювання дітей дошкільного віку.

Проводиться санітарно-просвітницька робота з усіма учасниками  освітнього процесу з БЖД та здорового способу життя в реаліях сьогодення.  В інформаційних куточках висвітлено питання щодо:

безпеки дітей та дорослих на випадок надзвичайної ситуації;

раціонального харчування здобувачів дошкільної освіти;

загартування та здорового способу життя;

оздоровчо-фізкультурних заходів.

    Раціональний режим харчування, збалансованість раціону є основнимиумовами  для  підвищення  опору  дитячого  організму  до захворювань,   для   нормального   росту  і  розвитку  дітей,  які виховують-ся у дошкільному навчальному закладі. Велика та щоденна робота у нашому закладі проводилася з організації харчування дітей  відповідно до регламентуючих документів: Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у закладах освіти…», Порядку організації харчування дітей у навчальних закладах, затвердженого спільним наказом МОН і МОЗ від 01.06.2005  № 242/329, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах від 17.04.2006 №298/227 та інших нормативно-правових актів з питань організації харчування дітей. Заклади освіти, які надають послуги з харчування, відповідно до законодавства  зобов’язані впровадити систему управління безпечністю харчування НАССР. 

НАССР у навчальних закладах – важливий інструмент для контролю безпеки харчування. Адміністрація закладу продовжувала впровадження та постійно підтримувала функціонування принципів системи HACCP на харчоблоці. Головні завдання системи HACCP, які здійснювалисяу нашому закладі у минулому навчальному році це – аналіз небезпек і проведення поетапного контролю за всіма етапами приготування страв і продуктів харчування, починаючи від прийому продуктів на склад і до моменту подачі готової страви.

Окрім впровадження системи НАССР, наш заклад як суб’єкт господарювання, який надає послуги з харчування в закладі освіти,  внесений у Державний реєстр потужностей операторів ринку. Відповідно до завдань оператора ринку, розроблений паспорт потужностей харчоблоку нашого закладу, який поновлений та затвердженний Держпродспоживслужбою у 2022 році.

Упродовж 2023/2024 навчального року у закладі була налагоджена робота психологічної служби та психологічної підтримки учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану (відповідальна практичний психолог Людмила БОРОДАВКА). 

З педагогами проведені тематичні ресурсні зустрічі з питань: «Психологічна допомога в кризових ситуаціях. Психологічна допомога при втраті та горі»; «Ресурсна скриня педагога»; «Педагогіка надзвичайних ситуацій та травмопедагогіка»; «Вправи щодо попередження психосоматичних проявів у дитячому віці»; «Допомога звідусіль, або неймовірні акварелі відновлення»; «Як підтримувати й відновлювати психологічне здоров’я. Профілактика стресів»; «Вчимося контролювати емоції»; «Все в твоїх руках. Розвиток стресостійкості». Розглядали та навчалися користуватися таблицею емоцій та почуттів, складали карту власних почуттів, заповняли щоденник подяки собі, людям, подіям. Розвивали власну стресостійкість.

З дітьми старших і середніх груп, з метою формування у них стресостійкості проведено корекційно-розвиткові заняття за програмою «У пошуках емоцій». Були організовані та проведені такі психологічні форми роботи:

– серія психологічних тренінгів «Арт-блокнот пошуку власної ресурсності в  умовах стресу»; «Світ емоцій та почуттів дитини»;

–  практикум «Практики заземлення і стабілізації. Втрата близької людини, психологічна допомога при втраті та горі»;

– виступи «Заходи щодо запобігання та протидії булінгу (цькування), дискримінації, насильству»; «Тренуємо емоції, ЕQ – фітнес, способи, як розвинути емоційний інтелект», «Ознаки булінгу у дитячому колективі»;

психологічна вітальня-майстерня успіху «Арт-світ емоцій дітей та дорослих»;

        Педагогами дошкільного навчального закладу систематично ведеться робота з батьками: батьківські збори, консультації, готуються наочно-інформаційні повідомлення актуальні для певної вікової групи. Враховуючи карантинні обмеження, які були введені впродовж усього навчального року, перевага надавалася дистанційним формам роботи з батьками у вайбер-групах, через сайт закладу.

Усі питання, які розв’язував колектив упродовж 2023-2024 навчального року мали відображення у роботі з батьками. Плідно працював  батьківський дошкільного закладу, беручи участь в навчально-виховному процесі та зміцненні матеріальної бази закладу.  Завдяки співпраці з батьками досягнуто значних результатів у навчанні та вихованні дітей дошкільного віку, вдосконаленні навчально-матеріальної бази.  Разом з батьками були створені осінні, новорічно-різдвяні диво-композиції. Проводилися конкурси, виставки малюнків батьків та дітей, організовувалися фотовиставки  з сімейними світлинами  у групових осередках. Щира подяка батькам за участь у освітньому процесі та за підтримку у вирішенні матеріально-технічних питань.

З метою підготовки дошкільного навчального закладу до нового 2024 -2025  навчального року, забезпечення належного стану безпеки життєдіяльності вихованців у закладі, створення санітарно-гігієнічних умов для дітей, вдосконалення матеріально-технічної бази у літній період проводяться наступні ремонтні роботи силами працівників закладу:

косметичний ремонт у всіх групових приміщеннях, кабінетах, музичній залі, харчоблоці, пральні, коридорах;

ремонт овочесховища;

ремонт та фарбування обладнання на території закладу;

закуплено:

-20 комплектів постільної білизни;

-нову електричну мясорубку;

-праску;

-драбину;

-доски та ножі на кухню;

-бокси для зберігання овочів та фруктів;

-лінолеум 20 кв.м

Завдання педагогічного колективу на новий

2024\2025 навчальний рік

  1. Формувати мистецько-творчу компетентність дошкільників засобами художньо-продуктивних видів діяльності.
  2. Оптимізувати здоров’язбережувальне та ігрове середовище для формування і зміцнення здоров’я дошкільників, у тому числі дітей з ООП, харчову безпеку в укритті.
  3. Продовжувати освітню діяльність, спрямовану на якісний результат формування мовленнєвої та соціально-громадянської компетентності дошкільників засобами творчої спадщини Василя Сухомлинського.

Завдання педагогічного колективу на літній період 2025 року:

  1. Оздоровчі завдання:
  2. створювати оптимальні умови для зміцнення здоров’я вихованців, збереження їх життя в умовах воєнного стану в Україні та подальшого формування життєвої компетентності шляхом упровадження сучасних здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних освітніх технологій;
  3. підвищувати ефективність освітньої роботи з питань цивільного захисту (особистої безпеки) та безпеки життєдіяльності дітей;
  4. дотримуватися розпорядку дня з урахуванням чергування фізичних, психічних навантажень та відпочинку дітей, забезпечення максимального перебування їх на свіжому повітрі;
  5. оптимізувати руховий режим та самостійну ігрову діяльність дітей протягом дня як важливі складові фізичного розвитку дошкільників;
  6. забезпечувати умови для загартування дитячого організму;
  7. організувати збалансоване харчування та раціональний питний режим.

2. Освітні завдання:

активізувати взаємодію з батьками з питання забезпечення психоемоційного комфорту дитини в умовах ЗДО на початку нового навчального року.

продовжувати поглиблену роботу з цивільного захисту та безпеки життєдіяльності дошкільників;

спрямувувати освітню роботу на інтеграцію різних видів діяльності, реалізацію особистісно орієнтованого підходу до дітей та комплексне вирішення освітніх завдань, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, освітньою програмою закладу;

розвивати пізнавальні здібності дошкільнят засобами ознайомлення дітей з природою влітку, використання епізодичних та довготривалих літніх спостережень, дослідницько-пошукової роботи з дошкільниками, художньої літератури;

збагачувати практичний досвід дітей через залучення до різних специфічних видів дитячої діяльності: ігрової, рухової, пізнавальної, художньої, комунікативно-мовленнєвої, пошуково-дослідницької, трудової тощо;